10 Nisan 2012 Salı

HAVUÇLU VE DAMLA ÇİKOLATALI MUFFİN


Ben artık bundan emin oldummm. Kesinlikle evdeyken mutfakda birşeyler yapmadan duramıyorum. Allahtan çalışıyorum haftaiçi .Yoksa ev pastane yada restaurant gibi olurdu. Eşim eve gelincede menü koyardım önüne seç beğen ye :)) Eee hal böle olunca haftasoınu kendimi tutamıyorum tabi , mutlaka birşeyler yapmak istiyorum.Eğer evde olacaksak cuma akşamından başlıyorum düşünmeye ne yapsam acaba diye, tatlı , tuzlu , poğaça ,  börek , kurabiye... vb. Gözümün önünden binlerce tarif ,  fotoğraf geçiyor. Nasıldı  ? Hangi dergide görmüştüm ? Anneme mi sorsam? Bu aşamayı atlatıp karar verince bu seferde malzemeler kontrol ediliyor,  beğendiğim tarifteki malzemeler evde varmı ,  yoksa eğer ne değişiklik olabilir  yada gidip alsam mı ...vb. Bu beyin jimnastiğinden sonra seçtiğim tarifi yapmak ve fırından çıkmasını beklemek önceki yorgunluğu tamamen unutturuyor.

   Bu haftasonu ailemi görmeye gitmiştik eşimle. Pazar günü 4 gibi evimize geldik. Yol boyunca yukarıda anlattığım şeyleri düşündüm. Eve gelirken markete uğrayıp eksik olabileceğini düşündüğüm malzemeleri aldım ve küçük muffinlerimi hazırladım. Bu tarif LEZZET dergisinin 2012 Şubat sayısından , Merengli limonlu cupcake tarifini kendi isteğime göre değiştirdim. Tarifi kullanıp havuçlu ve damla çikolatalı muffinler yaptım Canım limonlu birşeyler istemedi , sanki limonlu tarifler yaz aylarına daha uygundur serin serin , ama havalar biraz daha ısınınca mutlaka tarifin orjinalini de denerim. Daha serin olur :))



MALZEMELER: (12 ADET)
  • 1,5 su bardağı un
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  •  100 gr tereyağ ( ben yumuşak margarin kullandım )
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı rendelenmiş havuç (1 orta boy havuç)
  • 1/2 su bardağı damla çikolata
YAPILIŞI:
  • Şeker ve yağı karıştırma kabında krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
  • Üzerine yumurtaları teker teker ekleyip çırpmaya devam edin.
  • Süt ve havuçlarıda ekleyip bir kaşıkla karıştırıyoruz.
  • En son un , vanilya ve kabartma tozunu ekleyip yine kaşıkla kıvama gelene kadar karıştırıyoruz.
  • Karışım kıvama gelince damla çikolatalarımızı ekliyoruz biraz karıştırıp muffin kalıplarına paylaştırıyoruz.
  • Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 25 - 30 dk pişiriyoruz.
  • Muffinler fırından çıkıp biraz ılınınca üzerlerini damla çikolata ile süsleyebilirsiniz.


 AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder