28 Nisan 2012 Cumartesi

KARNIYARIK

     
  Çocukken hiç patlıcan yemezdim , anneme naz yapardım hep ne  karnıyarık  ne patlıcan oturtma hiçbirinin yüzüne bakmazdım. Annem kardeşimle bana oturtmayı patatesli yapardı , karnıyarığın sadece kıymalarını yerdim falan . Şimdi en sevdiğim sebze olan patlıcansız geçen günlerime yanıyorum. Kendimi senelerce bu lezzetten nasıl mahrum bırakmışım inanamıyorum. Artık yaz gelsede bol bol patlıcan yesem diye geziyorum ortalarda. Kızartması , salatası , yemekleri , börekleri her hali bol lezzetli olan bu sebzenin en klasik hallerinden biri Karnıyarık. Patlıcan deyince ilk akla gelen yemek ve en lezzetlisi tabi. İşte benim bu sene yaptığım ilk karnıyarık aşağıda huzurlarınızda.
         Ben karıyarığı kızartmadan yapıyorum, közlüyorum ,daha hafif ve lezzetli olduğunu düşünüyorum. Yerken de pişmanlık duymuyorsunuz. Zaten Patlıcan yazın bol miktarda tüketildiği için kızartma seçeneğida en azından bizim evde sıkça tercih ediliyor .. Karnıyarık da ki pişmanlığı  kızartma tercihine saklamak en mantıklısı bence.

MALZEMELER:
  • 4 adet küçük patlıcan
  • 1 adet soğan
  • 250 gr kıyma
  • 1 adet domates
  • 2 adet çarliston biber
  • 5 yemek kaşığı domates suyu
  • 1,5 -2 yemek kaşığı domates salçası
  • tuz, karabiber
  • 1 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ

YAPILIŞI:
  • Patlıcanlarımızı yıkayıp kuruladıktan sonra fırın tepsisine yerleştirip 200 derece fırında 45 dk 1 saat kadar közlüyoruz. (Patlıcanlarınızın kalınlığına , büyüklüğüne göre zaman değişecektir.)
  • Közlenen patlıcanlarımızı borcama yada karnıyarığı pişireceğimiz tencereye yerleştirip ortasını sandal gübü açıyoruz.
  • Başka bir tavada , soğan, sarımsak ve kıymayı kavuruyoruz.
  • Kıyma renk değiştirirken biberlerimizi ekliyoruz ve kıyma kendi suyunu salıp çekene kadar kavurmaya devam ediyoruz.
  • Pişen harcın üzerine domates sosumuzu , doğranmış domatesimizi ,tuz ve karabiberimizi ekleyip 5 dk kaynadıktan sonra altını kapatıyoruz.
  • Hazır olan harcımızı patlıcanlarımızın üzerine paylaştırıyoruz.
  • Üzerine salçalı su ekleyip birlikte pişiriyoruz.


AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder