5 Nisan 2012 Perşembe

KÖRİLİ HİNDİ



Köri soslu tavuk en sevdiğim yemeklerden biridir, doyamam yemeğe , tabakların dibini sıyırabilirim. Dolapda hindi etim vardı, bende hindi ile denemek istedim. Cuma gününden beri yapmak içiçn fırsat kolluyorum en sonunda salı akşamı yapabildim. İşten gelince attım kendimi mutfağa ve 30 dk da hazır oldu. Değişik bir yemek oldu ve bence çok lezzetliydi. Köri tauk gibi hindiyede çok yakışıyor kesinlikle tavsiye ederim.

MALZEMELER:
  • 500 gr hindi but eti
  • 1 su bardağı bezelye
  • 1 adet orta boy patates
  • 2 tatlı kaşığı köri
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • tuz , karabiber , kırmızı biber
YAPILIŞI:
  •  Hindi etlerini parçalar halinde düdklüye koyup üzerine 3 bardak su ekliyoruz ve 5 dk pişiriyoruz. Ben bu aşamada TEFAL NUTRİCOOK kullandım, zamanlayıcıyı 5 dk ya ayarlayınca pişirme aşamasından sonra 9 dk buharlı pşirme yapıyor. Siz normal düdüklüde yapacaksanız buna göre ayarlayabilirsiniz.)
  • Küçük bir tencerede  1 yemek kaşığı yağı kızdırıp üzerine unu ekliyoruz ve kavuruyoruz sonra köri de ekleyip, hindinin suyundan 3-4 kepçe ekliyoruzve kıvsmı gelene kadar karıştırarak pişiriyoruz . En son karabiber , tuz ,  kırmızı biberi zevkinize göre ekleyip ocağın altını kapatıyoruz.
  • Düdüklüde pişen etleri irili ufaklı elimizle parçalayıp. Tvada kızdırdığımı yağın üzerine atıyoruz. Biraz kavurup üzerine bezelyeleri ekliyoruz.
  • Bu arada küçük doğradığımız patatesleri düdüklüde 5dk haşlıyoruz.
  • Haşlanan patatesleride etin üzerine ekledikten sonra önceden hazırladığımız sosu ilave ederek karıştırıyoruz.
  • Birlikte 5 - 10 dk pişirdikten sonra altını kapatabiliriz.

AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder