2 Nisan 2012 Pazartesi

TAVUKLU - NOHUTLU PİLAV VE ŞİNİTZEL


Nohut yemeği yapacağım zaman , genelde paketin hepsini düdüklüde haşlıyorum. Yemeklik , pilavlık cam kaselere ayırıp dondurucuya koyuyorum. Böylesi bana daha pratik geliyor. Nohutu akşamdan buzluktan çıkarıp ertesi gün 10 dk da yemeğinizi hazırlayabiliyorsunuz. Buzluğumda böyle haşlayıp dondurduğum nohutum vardı. Cumartesi akşamı için nohutlu pilav yaptım yanında ev yapımı şinitzel ile birlikte yedik afiyetle. Ertesi günde biraz değişiklikle yine buzluktan çıkardığım 100- 150 gr tavuk göğsünü soteleyip bu sefer tavuklu - nohutlu pilav yaptım. Çok lezzetliydi bence baharatlarla tatlandırılmış tavuk pilavın üzerinde harika oluyor.


MALZEMELER: (tavuklu - nohutlu pilav )
  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 - 1,5 su bardağı haşlanmış nohut
  •  1 çay bardağı sıvı yağ
  • 150 gr tavuk göğsü
  • tuz, karabiber , kırmızı biber , kekik.
YAPILIŞI:
  • Pirinçleri uzlu , ılık suda 2 saat kadar bekletiyoruz.
  • Tencerede yağı kızdırıp, yıkayıp süzdüğümüz pirinçleri ekleyip kavuruyoruz.
  • Üzerine 2,5 su bardağı su (arzuya göre tavuk suyu - yada bulyon kullanabilirsiniz.)ve tuz ekleyip pişirmeye bırakıyoruz.
  • Pirincin suyunu çekmesine yakın haşlanmış nohutları ekliyoruz. Pirinç tamamen suyunu çekip pişince altını kapatıp demlenmeye bırakıyoruz.
  • Ufak bir sahana 1 tatlı kaşığı yağ ve küçük doğranmış tavuk parmalarımızı ekliyoruz. Biraz kavurup kapağını kapatıyoruz. Tavuk kendi suyunu salıp çekince tuz , karabiber , kırmızı biber , kekik ekleyip altını kapatıyoruz.
  • Pratik ve nefis tavuklu pilavımız hazır.
































 ŞİNİTZEL İÇİN;
MALZEMELER:
  • 4 parça ince göğüs fileto
  • 1 su bardağı un
  • 1su bardağı galeta unu
  • 2 adet yumurta
  • yağ , tuz.
YAPILIŞI:
  • Tuzladığımız tavuk parçalarını önce una sonra çırpılmış yumurtaya en son galeta ununa bulayıp, kızın teflon tavada pişiriyoruz. (Tavayı biraz yağ ile ısıtmakta fayda var.)

AFİYET OLSUN :))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder